Yritys
Four FM?
Yrityksen nimi herättää aina tasaisesti kiinnostusta. Four tulee yritykseen nimeen englanninkielisestä sanasta neljä, Four FM toimii neljässä eri maassa. Nimeen liittyy myös pieni sanaleikki. Kun sanotaan “four”, niin sen voi helposti kuulla myös “for” eli jotakin varten. FM tulee englanninkielen sanoista Facility Management. Tämä ei käänny suomeksi hyvin, mutta se on maailmalla hyvin yleisesti käytetty lyhenne kaikista kiinteistöön liittyvistä palveluista, mitä tarvitaan kiinteistöjen ylläpitoon ja käyttämiseen.
HSEQ
Terveys, turvallisuus, ympäristö ja laatu ovat toimintamme tärkeitä lähtökohtia. Päivittäistä tekemistämme ohjaavat ISO 9001-, 14001- ja 45001 -standardien periaatteet. ISO sertifikaattien lisäksi meillä on myös Ecovadis -sertifikaatti, joka on CSR -standardi.
Meille on tärkeää työskennellä ennakoivasti ja meillä onkin vakiintunut ennakoiva työturvallisuuskulttuuri, jonka avulla löydämme päivittäin kehitysideoita HSEQ-asioissa.
Käytämme online työkaluja työtehtäviin liittyvien riskien tunnistamiseen sekä säännölliseen palveluiden laaduntarkkailuun. Kaikki tieto on välittömästi jaettavissa kaikille asianomaisille kuvien ja kommenttien kera.

Organisaatio
Four FM on organisoitu mahdollisimman joustavasti, ja päätöksenteko pyritään pitämään lähellä asiakasta. Uskomme, että skaalautuvuus, vastuullisuus ja asiakkaan toimintojen lähellä oleminen edesauttavat saavuttamaan tavoitteemme tuottaa asiakkaillemme kustannustehokkaita palveluita. Tärkein työmme tehdään asiakkaan luona.
Tavoitteemme on pitää organisaatiomme mahdollisimman matalana, jotta tiedonkulku pysyy hyvänä ja päätöksenteko tukee aidosti toimintaamme asiakkaillamme. Meillä ei ole, eikä meille tule raja-aitoja palvelutoimintojen välille. Teemme aina kaiken, mikä on tarpeen sovitun lopputuloksen saavuttamiseksi, oli työtitteli mikä tahansa.

Arvot
Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen ja samalla muuttaa tapaa, jolla kiinteistöpalveluita tarjotaan – läpinäkyvästi ja asiakkaan tarpeisiin räätälöitynä. Tämän saavuttamiseksi olemme toimintamme alusta alkaen sitoutuneet kolmeen tärkeään arvoon, jotka ohjaavat meitä kaikessa, mitä teemme.

Helppous
Uskomme joustavaan ja palveluhenkiseen lähestymistapaan, joka mahdollistaa sen, että tarjoamamme palvelut täyttävät korkeimmat laatustandardit ilman jatkuvaa kamppailua. Yhteistyö kanssamme tarkoittaa, että teemme kaikkemme täyttääksemme kaikki sopimuspalvelumme sujuvasti ja nopeasti. Uskomme yhteistyöhön perustuvaan lähestymistapaan maailmassa, joka on jatkuvasti yhä kuormittavampi hallinnon ja byrokratian kannalta ja jonka tavoitteena on yksinkertaisesti saavuttaa yhteiset tavoitteemme asiakkaidemme kanssa.

Läpinäkyvyys
Integroituna palveluntarjoajana avoimuus on avainasemassa luottamuksen ja kestävien suhteiden rakentamisessa. Tarjoamme erilaisia liiketoimintamalleja, joissa lähtökohtana on asiakkaidemme tarpeet. Jotkut organisaatiot suosivat avoimia konsepteja (open book), kun taas toiset etsivät kattavia ratkaisuja, joilla on minimaalinen varianssi ennusteisiin ja budjetoinniin verrattuna, ja toiset suosivat perinteistä sopimusmallia. Avoimuudessa ei ole kyse vain rahasta. Se on aivan yhtä tärkeää myös itse palvelun kannalta. Seuraamme kaikkea mitä teemme ja tarjoamme tämän tiedon myös asiakkaillemme, läsnäolotiedoista laiteluetteloihin ja digitaalisiin työmääräimiin, IOT-integrointiin ja paljon muuta.

Vastuullisuus
Mielestämme on tärkeää pystyä tekemään päätöksiä, mutta vielä tärkeämpää on pystyä tekemään nämä päätökset nopeasti. Siksi emme usko byrokratiaan. Sen sijaan haluamme pitää päätöksenteon lähellä asiakasta. Jokaisen asiakkaan yhteyshenkilöllä on valtuudet tehdä päätöksiä sovitun budjetin ja sopimuksemme puitteissa. Vastuullisena palveluntuottajana otamme täyden vastuun kumppaneistamme ja omista työntekijöistämme.
Historia
2012
Lokakuussa 2012 syntyi Four FM ensimmäisessä muodossaan. Four FM:n perustivat Magnus Bergström ja hänen kaksi entistä kollegaansa. Toiminta alkoi Ruotsissa ja Tanskassa.
2013
Vuonna 2013 yhtiö laajensi toimintaansa myös Suomeen.
2014
Vuonna 2014 yritys siirtyi johdon omistukseen ja silloin syntyi tämän päivän Four FM, joka on edelleen osittain Magnus Bergströmin omistuksessa, mutta nyt uusien kumppaneiden kanssa, jotka pystyvät tarjoamaan kasvamiseen tarvittavan taloudellisen tuen.
2016
Toiminta laajeni Norjaan vuonna 2016. Sen jälkeen yhtiö on vakiinnuttanut asemansa kaikissa näissä maissa ja keskittynyt orgaaniseen kasvuun.
2021
Liiketoiminta yli kolminkertaistui vuodesta 2016 ja kasvu näyttää jatkavan tasaista kasvuaan. CARG on ollut yli 30% vuodesta 2014 ja yritys työllistää nyt noin 160 henkilöä 5 maassa, kun toiminta laajeni Islantiinkin vuonna 2021.

Avoin käsi merkkinä huolenpidosta
Four FM:ää symboloi avoin käsi, joka viittaa siihen, että hoidamme kaikki asiakkaidemme ydinosaamisen ulkopuolelle jäävät toiminnot. Käsittelemme asiakkaitamme huolellisesti ja varmistamme, että kaikki heidän ympärillään toimii 110 %:sti.
Haluatko yhteistyökumppaniksemme?
Four FM:n kumppanit ovat osa menestystämme. Yhteistyömme laajan kumppaniverkostomme kanssa perustuu strategiseen ja pitkäaikaiseen yhteistyöhön. Olemme joustava yritys, mikä tarkoittaa, että myös kumppaneidemme tulee olla joustavia. Jotta voisit tulla Four FM:n kumppaniksi, sinun on käytävä läpi toimittajahallintaprosessimme. Ensimmäinen askel prosessissa on hyväksyä ja panna täytäntöön Code of Conduct sääntömme, jotka löydät alta. Se on ensimmäinen askel sen varmistamiseksi, että kumppaneillamme on samat arvot kuin meillä. Kaiken yhteistyömme on myös perustuttava ydinarvoihimme yksinkertaisuuteen, avoimuuteen ja vastuullisuuteen.
Tutustu Euroopan laajuiseen verkostoomme!
Four FM on omistajajäsen European Customer Synergy S.A. (ECS) -yrityksessä, joka tuottaa integroituja kiinteistöpalveluita (IFM-services) kaikkialla Euroopassa. Yrityksellä on yli 400 toimipistettä 41 Euroopan maassa. ECS tarjoaa kaiken – yksittäisiä teknisiä tai siivous- ja kiinteistöpalveluita sekä täysin integroituja tilojen hallintaratkaisuja. Paikallisen asiantuntemuksen, eurooppalaisen yhteistyön ja teknologian avulla ECS luo täydellisesti räätälöidyn paketin asiakkailleen kaikkialla Euroopassa.
ECS on kehittänyt rajat ylittävän palvelunmallin, joka takaa asiakkaalle mielenrauhan, korkean laadun ja merkittäviä lisäarvoja verrattuna normaaleihin ratkaisuihin. ECS:n kansainvälisyys yhdessä partnereiden paikallisen osaamisen ja parhaiden käytäntöjen jakamisen avulla tekee ECS:stä kykenevän ratkaisemaan myös monimutkaisimmat FM-salkut.
ECS:n asiakkaat huolehtivat ydinliiketoiminnastaan - ECS huolehtii heidän toimitiloistaan ja tarjoaa kattavia eurooppalaisia ratkaisuja paikalliseen menestykseen.
Haluatko tietää enemmän ECS:stä?
Lähetä sähköposti osoitteeseen: info@ecsynergy.eu tai käy verkkosivustolla: www.ecsynergy.eu