Om oss
Vad betyder Four FM?
Vi får ständigt frågor om vårt företagsnamn. Ordet ”four” (fyra) i företagsnamnet refererar till antalet länder som Four FM är verksamt i. Det finns också en ordvits i företagsnamnet. När man uttalar ”four”, kan det lätt uppfattas som ”for” (för). Vad beträffar bokstäverna FM så står de för ”Facility Management”, vilket avser olika typer av tjänster som har med användning och underhåll av byggnader och fastigheter att göra.
Hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet
Hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet är viktiga hörnstenar för Four FM’s verksamhet. Vi använder ISO 9001, 14001 och 45001 som riktlinjer i vårt arbete för att ständigt förbättras inom detta område. Utöver ISO 9001 & 14001 har vi även en Ecovadis certifiering som är en CSR standard.
För oss är det viktigt att arbeta proaktivt i dessa frågor och vi har ett väl etablerat ”Good Catch Program” där vi dagligen finner förbättringar inom HSEQ området.
Vi använder oss av webbaserade verktyg och digitala system för att riskbedöma, utvärdera och följa upp vår HSEQ leverans och vi är transparanta med våra samarbetspartners i detta arbete

Organisation
Four FM:s organisation lägger tonvikten på flexibilitet, och vi strävar efter att ta beslut nära kunden. Vi tror att vår verksamhets skalbarhet, ansvarstagandet och närheten till våra kunders verksamheter hjälper oss att uppnå vårt mål att tillhandahålla tjänster till våra kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Den viktigaste delen av vårt arbete äger rum på plats hos kunden.
Vårt mål är att hålla vår organisation så platt som möjligt, för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och se till att beslutsfattandet verkligen stödjer vår verksamhet i kundens lokaler. Vi har alltid undvikit att skapa barriärer mellan de olika tjänsternas funktioner, och det kommer vi alltid att göra. Våra anställda vidtar alltid de åtgärder som behövs för att åstadkomma de överenskomna resultaten, oavsett deras arbetsbeskrivningar.

Värden
Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga kundupplevelse samtidigt som vi förändrar hur facility management -tjänster tillhandahålls – transparent och skräddarsydda efter kundens behov. För att uppnå detta är vi sedan vår allra första handelsdag, engagerad i tre viktiga värden som vägleder oss i allt vi gör.

Enkelhet
Vi tror på ett flexibelt och serviceinriktat tillvägagångssätt, vilket möjliggör de tjänster vi tillhandahåller uppfyller de högsta kvalitetsstandarderna utan en konstant kamp. Att arbeta med oss innebär att vi gör allt vi kan för att uppfylla alla våra kontrakterade tjänster smidigt och snabbt. Vi tror på ett samarbetsinriktat förhållningssätt i en värld som är mer och mer påtig när det gäller administration och byråkrati, med målet att helt enkelt uppnå våra gemensamma mål med våra kunder.

Genomskinlighet
Som integrerad tjänsteleverantör är transparens nyckeln till att bygga upp förtroende och hållbara relationer. Vi erbjuder olika affärsmodeller, med dina önskemål som utgångspunkt för att bygga ett affärsfall. Vissa organisationer föredrar en öppen bokuppsättning, medan andra söker en omfattande lösning med minimal varians till prognoser och budgetering, och andra föredrar en traditionell avtalsmodell. Öppenhet är inte bara en fråga om ekonomi. Det är lika viktigt när det gäller driftsresultat. Vi erbjuder att spåra allt vi gör och hålla det registrerat för våra kunder, allt från närvaro på plats tilltillgångsregister och digitala serviceblad, IOT-integration och mycket mer.

Redovisningsansvar
Vi anser att det är viktigt att kunna fatta beslut, men det som är ännu viktigare är att kunna fatta dessa beslut snabbt. Det är därför vi inte tror på byråkrati. Istället vill vi hålla beslutsfattandet nära kunden. Varje kunds kontaktperson har befogenhet att fatta beslut inom överenskommen budget och ram för vårt avtal. Som en ansvarsfull tjänsteleverantör tar vi fullt ansvar för våra partners såväl som för våra egna medarbetares prestationer.
Historia
2012
I oktober 2012 föddes Four FM i sin första form, grundad av Magnus Bergström och två tidigare kollegor från en tidigare anställning. Under den allra första handelsdagen etablerades verksamheten i Sverige och Danmark.
2013
Under 2013 utökade företaget sin verksamhet till att omfatta Finland.
2014
2014 blev ett ”management buy out” klart och Dagens Four FM föddes, fortfarande delvis ägt av Magnus Bergström, men nu med nya partners som står för den finansiering som behövs för ytterligare expansion.
2016
Verksamheten expanderade till Norge2016. Sedan dess har bolaget befäst sin position i alla dessa länder och omfördelat fokus på organisk tillväxt.
2021
Verksamheten har mer än tredubblats sedan 2016, och tillväxtresan är fast i sin utveckling. Med en CAGR på mer än 30% sedan 2014 sysselsätter företaget nu ca 160 personer i 5 länder när verksamheten expanderade till att omfatta Island.

En öppen hand som symbol för omtanke
Four FM:s symbol är en öppen hand som visar vårt åtagande att ta hand om alla arbeten som ligger utanför kundens kärnkompetens. Vår omsorgsfulla och omfattande strategi säkerställer att allt runt omkring dem fungerar smidigt till 110 procent.
Vill du bli partner?
Four FM´s partners är en del i vår framgång, vi har ett brett nätverk med partners och alla våra samarbeten skall grunda sig i ett strategiskt och långsiktigt tänk. Vi är ett flexibelt företag som också behöver ha de kraven gentemot våra partners. För att kunna bli en partner till Four FM behöver man gå igenom vår supplier management process. Ett förta steg i processen är att acceptera och implementera vår code of conduct som ni ser här nedan. Det är ett steg att säkerställa att våra partners har samma värderingar som oss. Alla våra samarbeten skall också bygga på våra värdeord Enkelt, transparent och ansvarsfullt.
Vi presenterar vårt paneuropeiska nätverk!
Four FM är en stolt medlem i European Customer Synergy S.A. (ECS), det främsta paneuropeiska, Integrated Facilities Management-företaget (IFM) med över 400 platser i 41 europeiska länder. ECS levererar allt – från hela standardutbudet av hårda, mjuka tjänster och kontorsservice och fullt integrerade lösningar för hantering av faciliteter. Genom sin lokala expertis, europeiska fotavtryck och teknik skapar ECS det perfekt skräddarsydda paketet för sina kunder över hela Europa.
ECS har bemästrat att skapa en gränsöverskridande standard som garanterar kundens sinnesro, högsta kvalitet och värdeförbättringar. ECS internationella profil, genom kunskap och utbyte av bästa praxis, gör ECS kapabel att hantera även de mest komplexa FM -portföljerna.
ECS -kunder tar hand om sin kärnverksamhet – ECS tar hand om sina byggnader och erbjuder omfattande europeiska lösningar för lokal framgång.
Vill du lära dig mer om ECS?
Vill du lära dig mer om ECS?
Skicka ett e -postmeddelande till:info@ecsynergy.eu eller besök webbplatsen: www.ecsynergy.eu